המועמד שלא קיים

לקוחה פנתה אלי לפני שבוע עם בקשה קצת מוזרה,

היא רצתה שאביא לה מועמד שלא קיים.

ברור שאין דבר כזה, אך הלקוחה דיברה על שילוב יכולות שונות אצל המועמד או מועמדת, שסביר שלא יהיו קיימות כולן אצל אותו בן אדם.

לדוגמה: מנהל סטודיו עם יכולות מופלאות לעיצוב וידאו, כזה שספילברג יקנא בו, אבל… שיהיה לו גם רקע עמוק בסייבר סקיוריטי, ממש בביטס ובייטס, תכנות, אלגוריתמיקה ועוד קללות. זה אומר שגם אם אמצא את אותו "סקורסזה של ההייטק", כנראה שיכולות התכנות שלו בעולמות הסייבר, יהיו פחות מהנדרש… אחרת למה הלך להיות מנהל סטודיו מלכתחילה? היה כבר נשאר בעולמות הסייבר וזהו.

ברור שצריך פה חשיבה מחדש, ובשביל זה אני אוהבת לחזור למקורות.

אחרי סבב של מועמדים ומועמדות שלא קיימים ולא קיימות, קבעתי שיחה עם הלקוחה, חזרנו להתחלה, לצרכים. מה אנחנו באמת רוצים? אנחנו רוצים להקים ערוץ יוטיוב חדש עם פודקאסט מצולם לחברה, ובשביל זה אנחנו צריכים עורך וידאו לא פחות ממדהים. עד כה בסדר. אבל מה לגבי הסייבר? אז ככה, אם כבר מצאנו עורך וידאו מדהים ואינטליגנט, ניתן יהיה גם להסביר לו את מה שהחברה עושה, מהצד הסייבריסטי ומשם נצלול פנימה עמוק יותר.

נהדר! הגדרנו מחדש את הדרישות, ועכשיו הדרך יותר ברורה: מנהל סטודיו, יכולות עריכה מעולות, עם ראש על הכתפיים, זה כבר יהיה לנו יותר קל למצוא. עכשיו נשאר למצוא מועמד ש*כן* קיים!

ואחרי ההגדרה המחודשת, המועמדים נהרו למש… אולי לא בדיוק ככה, אבל היה הרבה יותר קל לאתר אותם לפחות.

לפעמים כשיש אתגר רציני פשוט צריך לעצור, לחשוב רגע על הדרישה ולראות אם אנחנו עומדים בה.

גמר חתימה טובה, ושתמיד תמצאו את מה ש*כן* קיים! ?