"זה חייב להיות זה"- אמרנו אחד לשנייה….

ליווי או יעוץ לא.נשים בתהליך מציאת המקום הבא שלהם או בתהליך כניסה לתפקיד הוא רכבת הרים של חששות, עליות, מורדות והתלבטויות אינסופיות . נקודת האור שלי או יותר נכון השלב בו אני מקבלת אישור סופי שאני פשוט ידעתי למה התעקשנו יחד הוא דווקא השלב של "התקופה של אחרי".

הרבה פעמים לאחר שתהליך הליווי הסתיים נוצר מן נתק כזה ,נתק של קשר שהיה מאוד צמוד בין היועץ לנועץ / ההד האנטר למועמד הדברים בעצם הסתדרו , הנועץ כבר שוחה במים והמועמד כבר חתם והתחיל אז למה להישאר בקשר?

אחד מתהליכי סגירת תהליך ליווי אצלי השלב של "התקופה של אחרי" אחרי, ההתחלה, אחרי החפיפה, אחרי הקליטה כשהעובד/ת נכנס לשגרה מסוימת וכבר החל להכיר את ה- DNA הארגוני ופחות או יותר אפשר לקרוא לזה "השתלב" .

זה השלב בו אני בוחרת תמיד להפתיע, בארגון אותו אני מלווה אני מזמנת את אותו נועץ לפגישת ליווי לאחר קליטה ובארגונים בהם אני בכובע ההד האנטרית לכאורה זה לא התפקיד שלי כי עשיתי את שלי אבל מתוך המחויבות שלי למקצוע אני מרגישה צורך תמיד לסמס, להרים טלפון ולשאול מה נשמע ואיך הולך ואם אני יכולה לעזור אול לסייע במשהו. כן, גם אחרי חודש, חודשיים ולעיתים אחרי שלושה. . לא תאמינו כמה זה חשוב ואיזה הבדל זה וכמה זה מוערך על ידי הארגונים והכי על ידי המועמדים או הנועצים אותם ליוויתי תקופה בחייהם.

ביום חמישי האחרון קיבלתי שיחה מרגשת על מועמד שכמעט כבר הסיר מועמדות מתהליך שידענו שהתפקיד הזה פשוט תפור עליו הסיבה הייתה כי התהליך נמשך ונמשך ולרגע הייתה לו תחושה כי אולי כדאי לחתום במקום אחר שקיבל הצעה כבר על השולחן .

כשחשבנו ביחד מה לעשות הגענו למסקנה כי התפקיד פשוט "חייב להיות זה" ושזה המקום שלו , הרגשנו את זה חזק אני והוא ובחרנו יחד לעורר קצת את המעסיק הפוטנציאלי ועם הרבה נחישות התהליך התקדם והוא התקבל .

כאן לא הסתיים התהליך, המועמד עבר תקופת הכשרה וכן בניה של אסטרטגיות שהיה ממש צריך לבנות מאפס , הרגשתי כאשר הוא משתף אותי במהלך החודש/חודשיים הראשונים בכניסתו לתפקיד שאני חווה ממש איתו את הקליטה ובנית התפקיד וגם ליוויתי ונתתי טיפים שמסתבר שעזרו מאוד.

הקשר שנוצר כבר היה כל כך פתוח שביום חמישי הוא התקשר להודות לי על הכל ואמר שאף פעם הוא לא חשב שבתהליך ליווי של כניסה לעבודה הוא יקבל כל כך הרבה.

הוא שיתף בהתרגשות את קצב ההתקדמות שלו , את מידת שביעות הרצון שלו ושל החברה ממנו וכן על כך שהוא גם הציע נישואין לחברתו (ממש כמה שעות קודם לשיחתנו )והיה לו חשוב שאשמע ואבין כמה הוא מאושר גם בעבודה וגם בחייו האישיים.

התרגשתי!

במיוחד התרגשתי שבחר לשתף אותי לא רק בעניינים המקצועיים אלא בענייניו האישיים וכי הרגיש כל כך קרוב ופתוח כשהכל בעצם התחיל בסך הכל בתהליך של : " תמצאי לי את האתגר הבא שלי" כל יום אני מופתעת מחדש ומאשרת לעצמי שאני במקצוע הנכון לי 🙂