למה צריך מיקור חוץ משאבי אנוש?

מיקור חוץ (Outsourcing) הוא תהליך של העברת משימות ופעילויות מחברה אחת לחברה אחרת. בתהליך גיוס מיקור חוץ חברות העוסקות בתחום, יעזרו לכם לגייס. מיקור חוץ יכול לכלול מגוון רחב של משימות, כגון גיוס, השמה, הכשרה, תגמול, ביטוח רפואי, ביטוח פנסיוני, שירות לקוחות, ועוד.

מהם הסוגים השונים של מיקור חוץ משאבי אנוש ומיקור חוץ ומה הם כוללים?

מיקור חוץ תפעולי: זהו מיקור חוץ של משימות ספציפיות, כגון ניהול אופרציה, ניהול שרשראות אספקה והנדסה.

מיקור חוץ טכנולוגי: זהו מיקור חוץ של פיתוח ותחזוקת תוכנה, או תמיכה טכנית.

מיקור חוץ עסקי: זהו מיקור חוץ של תהליכים עסקיים שלמים, כגון חשבונאות או שיווק.

גיוס מיקור חוץ: זהו מיקור חוץ המתמחה בגיוסים, השמות, ועזרה בכל מה שקשור למשאבי אנוש.

מיקור חוץ יכול להיות כלי רב עוצמה לחברות. עם זאת, חשוב לבצע מחקר מעמיק ולבחור בקפידה חברה חיצונית מתאימה לפני המעבר למיקור חוץ.

 

מיקור חוץ משאבי אנוש

מדוע לבחור מיקור חוץ משאבי אנוש?

ישנן מספר סיבות מדוע חברות עשויות לבחור למיקור חוץ. סיבה אחת היא לחסוך בכסף – חברות חיצוניות יכולות לעתים קרובות לספק שירותים במחיר נמוך יותר מאשר אם החברה הייתה מבצעת את המשימות בעצמה (in house). סיבה נוספת היא להשיג מומחיות – חברות חיצוניות עשויות להחזיק במומחיות וניסיון בתחומים מסוימים בנושאי גיוס שאינם זמינים בתוך החברה, למשל גיוס טכנולוגי מורכב. סיבה נוספת היא להגדיל את הגמישות – חברות חיצוניות יכולות לספק גמישות לחברה ובכך לפנות לה משאבים בהתאם לצרכים שלה. נפרט על כך בהמשך.

מיקור חוץ משאבי אנוש יכול להיות כלי רב עוצמה לחברות. עם זאת, חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות לפני קבלת החלטה אם להעביר את העבודה למיקור חוץ.

מהם היתרונות למיקור חוץ וגיוס מיקור חוץ?

  • לגשת לכישורים ומיומנויות: גיוס מיקור חוץ יכול לעזור לחברות לגשת לכישורים ומיומנויות שהן לא יכולות לספק בעצמן. חברות חיצוניות יכולות לספק גישה למאגר עובדים מומחים עם ניסיון בתחומים ספציפיים שאין לחברה המגייסת גישה או אפשרות לגשת אליו.
  • להפחית סיכונים: מיקור חוץ יכול לעזור לחברות להפחית סיכונים על ידי העברת משימות לחברה חיצונית. חברות חיצוניות יכולות להשתמש בשיטות עבודה ובטכנולוגיה מתקדמת כדי להפחית את הסיכון של טעויות, תקלות ותאונות כמו למשל במקרה של גיוס דיסקרטי, כאשר החברה החיצונית אינה חושפת את שם החברה המגייסת עד שהיא בטוחה שמדובר במועמד רלוונטי.
  • שיפור היעילות: חברות יכולות לשפר את היעילות שלהן על ידי מיקור חוץ של משימות או תפקידים לחברה חיצונית. לחברות חיצוניות העוסקות בגיוס מיקור חוץ בדרך כלל יש את המומחיות והניסיון לבצע משימות בצורה יעילה יותר מאשר החברה המגייסת ולפעמים יש להם גם סט כלים מתקדם והם יכולים גם להטמיע אותו אצל החברה המגייסת, כמו HR ERP למשל.
  • התמקדות בתחומי הליבה: חברות יכולות להתמקד בתחומי הליבה של העסק על ידי מיקור חוץ של משימות או תפקידים שאינם בתחומי הליבה שלהן, כמו למשל סטארטאפ שאין לו פונקציה של גיוס שיכול לקחת גיוס מיקור חוץ. מיקור חוץ משאבי אנוש יכול לעזור לחברות אלו להגיע לספק שירותים שהם לא היו יכולים לבד, מה שיעזור להם לשפר את היעילות ולצמוח.

סיכום:

מיקור חוץ משאבי אנוש יכול להיות כלי רב עוצמה לחברות שיכול להרים ולגרום להם לצמוח במהרה ואף להכפיל ו-10x את העסק שלהם מאשר אם היו מנסים לעשות את התפקיד בעצמם. עם זאת, חשוב להבין מה נדרש במיקור חוץ ולבחור את אנשי המקצוע או החברות המתאימים ביותר. למידע נוסף בנושא גיוס מיקור חוץ, יש לפנות אלינו ונשמח לעזור.