מיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק הוא תהליך של יצירת מוניטין חיובי עבור הארגון כמקום עבודה. זהו כלי יעיל לגיוס עובדים איכותיים, לשמירה על עובדים קיימים ולשיפור שביעות רצון העובדים. המיתוג מתחיל ביצירת הצעת ערך לעובדים. זוהי חבילה של יתרונות, כגון משכורת, הטבות, תנאי עבודה ורווחה, תרבות ארגונית ועוד. הצעת הערך צריכה להיות מעניינת ומסקרנת עבור עובדים פוטנציאליים. לאחר יצירת הצעת הערך, הארגון צריך לתקשר אותה לעובדים פוטנציאליים ולעובדים קיימים. ניתן לעשות זאת באמצעות מספר ערוצי תקשורת, כגון אתרי אינטרנט, מדיה חברתית, אירועים, מיטאפים ועוד.

מיתוג מעסיק הוא תהליך מתמשך שיש לשפרו כל הזמן. הארגון צריך לעדכן את הצעת הערך שלו באופן קבוע ולהתאים אותה לצרכים של העובדים. אם למשל בעבר לא דיברנו הרבה על עבודה היברידית, היום זה הפך להיות תנאי בסיסי בגיוסים מצד המועמדים. כמו כן, הארגון צריך לבדוק את יעילות מיתוג המעסיק שלו באופן קבוע באמצעות סקרי שביעות רצון עובדים. כן, צריך "לשמר" מיתוג מעסיק.

מיתוג מעסיק עוזר לגיוסים

מהן הדרכים ליצירת מיתוג מעסיק איכותי?

אין דרך אחת נכונה לייצר מיתוג מעסיק איכותי. מה שמתאים לארגון אחד לא בהכרח מתאים לאחר. למשל, ארגון הדוגל בקיימות, ירצה כנראה להתמקד בדיגיטל ופחות להשאיר טביעת רגל פחמנית, וכו'.

  1. הגדרת מטרות מיתוג המעסיק שלכם

כאשר אתם מתחילים לבנות את מיתוג המעסיק שלכם, חשוב להגדיר מה אתם רוצים להשיג. האם אתם רוצים לגייס עובדים איכותיים יותר? לשמור על העובדים הקיימים שלכם? לשפר את שביעות רצון העובדים? ברגע שתדעו מה אתם רוצים להשיג, תוכלו לפתח אסטרטגיה מותאמת אישית להשגת המטרות שלכם.

לדוגמה, אם אתם רוצים לגייס עובדים איכותיים יותר, טאלנטים, אתם צריכים להתמקד ביצירת הצעת ערך ייחודית לעובדים. הצעת הערך שלכם צריכה להיות מעניינת ומסקרנת עבור עובדים פוטנציאליים. היא צריכה לכלול יתרונות כגון משכורת, הטבות, תנאי עבודה, תרבות ארגונית ועוד.

רוצים לשמור על העובדים הקיימים שלכם, אתם צריכים להתמקד ביצירת מקום עבודה חיובי ומושך. אתם צריכים להתייחס לעובדים שלכם בכבוד, להציע להם תנאי עבודה טובים ולהעניק להם הזדמנויות ללמידה והתפתחות.

אם המטרה היא לשפר את שביעות רצון העובדים, אתם צריכים להתמקד ביצירת מקום עבודה שבו העובדים מרגישים פרודוקטיביים ומסורים. אתם צריכים להציע להם משימות מאתגרות, להעניק להם הדרכה ופידבק, ולתגמל אותם על עבודתם.

  1. תכננו את הצעת הערך שלכם לעובדים

הצעת הערך היא מה שמבדיל את הארגון שלכם מאחרים בשוק העבודה. היא צריכה לכלול את כל מה שהעובדים שלכם מחפשים במקום עבודה, כגון משכורת, הטבות, תנאי עבודה ורווחה, תרבות ארגונית ועוד.

כאשר אתם מתכננים את הצעת הערך שלכם, חשוב להתמקד בדברים שחשובים באמת לעובדים שלכם. לא כל העובדים מתעניינים באותם הדברים כמו משכורת גבוהה או הטבות נדיבות. לחלקם יותר חשוב תנאי עבודה טובים ועבודה מהבית, תרבות ארגונית בריאה או הזדמנויות ללמידה והתפתחות.

חשוב גם להבטיח שהצעת הערך שלכם היא ייחודית. אתם לא רוצים להציע את אותם דברים בדיוק כמו כל הארגונים האחרים בשוק. אתם צריכים לחשוב על מה הופך את הארגון שלכם מיוחד ולהתאים את הצעת הערך שלכם בהתאם.

  1. תקשרו את הצעת הערך שלכם בצורה אפקטיבית

ברגע שתהיה לכם הצעת ערך, אתם צריכים לתקשר אותה בצורה אפקטיבית למועמדים פוטנציאליים ולעובדים קיימים. ניתן לעשות זאת באמצעות מספר ערוצי תקשורת, כגון טלוויזיה, שלטי חוצות אתר אינטרנט, קמפיינים ממומנים, מדיה חברתית, מפגשים ועוד.

חשוב שהתקשורת שלכם תהיה אותנטית ומעוררת השראה. אתם לא רוצים לדבר רק על מה אתם מציעים, אתם צריכים גם לדבר על מה אתם עושים כדי לקיים את ההצעה שלכם כלפי העובדים שלכם ומה הופך אותם למאושרים ומצליחים. המלצה היא להשתמש במקרים ועובדים אמיתיים כדי לתקשר את הצעת הערך שלכם. מקרים אמיתיים הם דרך נהדרת להמחיש את המהות של הארגון שלכם ואת הערכים שלו, וגם לשדר אותנטיות. למשל: דנה התחילה בלי תואר ובלי ניסיון, לקחנו אותה לבוטקאמפ שלנו לחצי שנה, ומהר מאוד זיהינו את הפוטנציאל שלה, היום, 3 שנים אחרי, היא מנהלת את כל מחלקת המכירת באסיה, כ-2000 איש.

  1. היו עקביים בפעולות שלכם

מיתוג מעסיק הוא תהליך מתמשך. אתם צריכים להיות עקביים בפעולות שלכם כדי ליצור מוניטין חיובי כמקום עבודה. זה כולל את האופן שבו אתם מתייחסים לעובדים שלכם, לתרבות הארגונית שלכם,לתגמולים וההטבות שאתם מציעים ועוד.

אם אתם לא עקביים בפעולות שלכם, העובדים שלכם וגם הצופים מבחוץ יראו את זה מיד וזה עשוי לייצר את הפעולה ההפוכה ממיתוג מעסיק. הם ירגישו שאתם לא באמת מתכוונים למה שאתם אומרים, ואין דבר שאנשים אוהבים יותר מאשר לצחוק על חברה שמפספסת את המטרה, או לא עקבית במסרים שלה, היזהרו מאוד מכך, ותמיד תבחנו את המהלכים הגדולים מול הקהל הרלוונטי או אדם מקצועי נוסף מחוץ לחברה.

  1. קבלו משוב

חשוב לקבל משוב מהעובדים שלכם על מיתוג המעסיק שלכם. זה יעזור לכם לזהות אזורים שבהם אתם יכולים לשפר את המיתוג שלכם. אתם יכולים לקבל משוב מהעובדים שלכם באמצעות סקרי שביעות רצון, ראיונות, או פגישות אישיות. חשוב לקבל משוב מכל העובדים, מהעובדים החדשים ועד העובדים הוותיקים.

המשוב מהעובדים שלכם הוא חיוני לבניית מיתוג מעסיק איכותי. הוא יעזור לכם לזהות מה העובדים שלכם אוהבים, מה הם לא אוהבים, ומה הם היו רוצים לשפר. על ידי קבלת המשוב של העובדים שלכם, אתם יכולים לשפר את המיתוג שלכם ולמשוך ולשמור על העובדים הטובים ביותר.

7 סיבות כיצד מיתוג מעסיק עוזר לגיוסים

ישנן מספר סיבות כיצד מיתוג מעסיק יכול לעזור לגיוסים. להלן 7 סיבות עיקריות:

  1. מגביר את קצב היענות למשרות פתוחות: מיתוג מעסיק טוב יכול לעזור לארגון להפוך לידוע יותר בקרב מועמדים פוטנציאליים. כאשר מועמדים פוטנציאליים מכירים את הארגון ומצפים לעבוד בו, הם נוטים יותר להגיש מועמדות למשרות פנויות. לדוגמה, אם הארגון מריץ קמפיין מיתוג מעסיק בנוסף לקמפיין גיוס, מועמדים בקמפיין המעסיק עשויים לברר פרטים על החברה ולגלות שהיא מגייסת ולהגיש מועמדות בעקבות זאת, כי הם רוצים להיות חלק ממנו.

 

  1.  מושך מועמדים איכותיים: מיתוג מעסיק טוב יכול לעזור לארגון למשוך מועמדים איכותיים, את הטאלנטים. כאשר מועמדים פוטנציאליים מכירים את הארגון ואת המוניטין שלו, הם נוטים יותר להאמין שהם יהיו מרוצים מהעבודה במקום זה. לדוגמה, אם הארגון ידוע בזכות סביבת עבודה בריאה וטבעונית ובמיתוג מעסיק מדגישים את המטבח הטבעוני, מועמדים פוטנציאליים שחשובה להם בריאות וטבעונות עשויים להיות מעוניינים לעבוד בארגון כדי ליהנות מסביבת עבודה בריאה וטבעונית כמו זאת שהם צריכים.

 

  1. מקצר את תהליך הגיוס: מיתוג מעסיק טוב יכול לעזור לארגון לקצר את תהליך הגיוס. כאשר מועמדים פוטנציאליים לומדים על הארגון דרך קמפיין מיתוג מעסיק, הם נוטים יותר לקבל החלטה מהירה יותר לגבי הגשת מועמדות למשרה פנויה. לדוגמה, אם הארגון ידוע בזכות תהליך גיוס מהיר ויעיל, מועמדים פוטנציאליים עשויים להיות מעוניינים לעבוד בארגון כדי לחסוך זמן בתהליך הגיוס. בנוסף, מועמדים שחוששים לעזוב את עבודתם כי הם יישארו בלי עבודה בזמן תקופה הגיוס, עשויים להתחיל תהליך עם החברה כדי לראות אם הם יוכלו להתקבל בזמן הקצר ביותר, ויגישו התפטרות מהמקום הנוכחי, רק אם הם יתקבלו.

 

  1. מגדיל את שביעות רצון העובדים ומעלה הסיכוי לחתימה: מיתוג מעסיק טוב יכול לעזור לארגון להגדיל את שביעות רצון העובדים ולהגדיל את הסיכוי של מועמדים פוטנציאלים לחתום בארגון. כאשר עובדים פוטנציאלים מרגישים שהם מתראיינים למקום עבודה שדואג לשביעות הרצון שלהם, הם נוטים לחתום בו מהר יותר ולא לחפש מקומות אחרים, כי הם מבינים שהם חותמים במקום טוב. לדוגמה, אם הארגון ידוע בזכות תנאי עבודה טובים, הטבות, עבודה מהבית ללא הגבלה, ימי חופש ללא הגבלה ועוד, מועמדים פוטנציאליים עשויים לחתום בארגון בסיכוי גבוה יותר בשביל ליהנות מתנאי העבודה המיוחדים והמשתלמים להם.

 

  1. מוריד את עלויות הגיוס: מיתוג מעסיק טוב יכול לעזור לארגון להוריד את עלויות הגיוס. כאשר הארגון עושה קמפיין מיתוג מעסיק, הוא יכול לשלב בו קמפיין גיוס, מה שיוביל לפחות בזבוז כסף על מודעות גיוס, שירותי מיון, קמפיינים גיוס ופעילויות גיוס אחרות. לדוגמה, אם הארגון עשה מיתוג מעסיק כמו שצריך המועמדים הפוטנציאלים כבר מכירים אותו ומבינים שזה מקום טוב, עם תנאים, הטבות ורווחה ודאגה לעובדים הם עשויים להיות מעוניינים לעבוד בו ולהגיש מועמדות מבלי שיהיה צורך להשקיע כסף במודעות גיוס. זה עשוי להתקיים אפילו אם הארגון לא מגייס באופן פעיל.

 

  1. משפר את יעילות הגיוס: מיתוג מעסיק טוב יכול לעזור לארגון לשפר את יעילות קמפיין הגיוס, בייחוד אם הוא מתקיים במקביל. כאשר ארגון עושה מיתוג מעסיק לאורך כל השניה, עם קמפיינים, מודעות, מודעות, מיטאפים, פודקאסט וכו' מועמדים פוטנציאלים כבר שומעים ומכירים את הארגון. מתי שהארגון רוצה לגייס כל מה שהוא יצטרך לעשות זה להעלות קמפיין גיוס צנוע, אולי אפילו בסגנון של" "כן. אנחנו מגייסים!", ומועמדים פוטנציאלים רבים שכבר שומעים על הארגון ו"חמים" עליו כל השנה ישמח להגיש מועמדות בלי שהארגון יצטרך "לדחוף" אותם לזה. לא מדובר בעבודה קלה או בהכרח זולה, אבל היעילות של הגיוס, ברגע שיש כזה, מאוד משתלמת למעסיק, וגם מאפשרת לכוון את הגיוסים למועמדים שבאמת רוצים לעבוד בארגון ולא סתם יגידו מועמדו כ"עוד מקום".

 

  1. מגדיל את הסיכוי שהעובדים החדשים יישארו בחברה: מיתוג מעסיק טוב יכול לעזור לארגון להגדיל את הסיכוי שהעובדים החדש יישארו בחברה. כאשר עובדים חדשים מרגישים שהם עובדים במקום שדואג למיתוג המעסיק שלו ולא רק אומר שהוא דואג לעובדים אלא באמת דואג להם אפילו שהם חדשים, הם נוטים יותר להישאר בחברה לאורך זמן ולא לתור אחר אלטרנטיבות. מה שאומר שבמקרה הזה מיתוג מעסיק הופך, הלכה למעשה, לשימור עובדים ועובדים חדשים.

 

סיכום

ראינו דוגמאות שבהם מיתוג מעסיק הוא גם כלי לשימור עובדים חדשים וקיימים. מיתוג מעסיק היא פעולה מאוד חשובה והכרחית לארגון. ארגונים שרוצים לגדול ולשפר את יעילות הגיוסים שלהם, חייבים מיתוג מעסיק.

אם אתם מרגישים שאין לכם מיתוג מעסיק או שהייתם רוצים לשפר את היעילות שלו, כולל בגיוסים, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם.