סדנת פיתוח מנהלים

עולם העבודה משתנה בקצב מהיר. הטכנולוגיה מתקדמת, הדרישות מהעובדים עולות והשוק העסקי הופך להיות תחרותי יותר ויותר. כדי להצליח בעולם העבודה של היום, מנהלים צריכים להיות בעלי מגוון רחב של כישורים ולא מספיק להם רק הניסיון התעסוקתי, הם צריכים ללמוד ולהתפתח ביחד עם העולם המשתנה. היום זה AI מחר יהיה משהו אחר, ומנהל שלא ישכיל להתקדם עם הטכנולוגיה יישאר מאחור. ומנהל שנשאר מאחור לא יקודם, וירגיש שהוא לא תורם לחברה ולבסוף עשוי לעזוב מעצמו או להיות מפוטר כי לא השכיל לפתח את עצמו.

האשמה נמצאת לא רק אצל המנהל אלא גם אצל המעסיקים שלו, כאשר אם הם לא מפתחים את המנהלים שלהם ואת הטאלנטים שלהם הם מונעים מהם להתקדם ופוגעים בהם ובחברה. מנהל שלא יתקדם ירגיש חוסר הערכה ועשוי לפנות לארגון שכן מוכן להשקיע בו. לפעמים אנחנו רואים חברות שכותבות "אנחנו משקיעים בעובדים שלנו", אבל מה זה משנה המילים היפות אם מאחוריהם אין כלום? איך ההשקעה באה לידי ביטוי? מנהל שיראה את הסיסמה הזאת, ויבין שהיא ריקה לא ירצה להישאר בארגון שגם לא משקיע בו וגם מספר לעולם שהוא כן. מדובר במיצג שווא ומנהלים וגם מנהלים בכירים רואים את זה ולא יסכימו לכך. מבחינתם זה זלזול במי שהם ובעבודה הקשה שהם תרמו ותורמים לחברה יום יום, שעה שעה.

סדנת פיתוח מנהלים

מהי סדנת פיתוח מנהלים?

סדנת פיתוח מנהלים היא דרך מצוינת למנהלים לפתח את הכישורים שלהם ולשפר את יכולותיהם ולהרגיש הם מוערכים. הסדנאות נערכות על ידי מומחים בתחום הניהול, הטכנולוגיה, העסקים, הפסיכולוגיה והן כוללות מגוון רחב של נושאים, כגון:

  •  ניהול זמן
  •  קבלת החלטות
  •  תקשורת
  •  מנהיגות
  •  ניהול עובדים
  •  ניהול משא ומתן
  •  ניהול משברים

סדנת פיתוח מנהלים צריכה להיות מותאמת לצרכי הארגון והמנהלים המשתתפים בה. לדוגמה, ארגון יכול להציע סדנה ייעודית למנהלים חדשים, או סדנה ייעודית למנהלים בכירים. הסדנה יכולה להיות דרך מצוינת למנהלים לשפר את כישוריהם ואת יכולותיהם, כולל כישורים בינאישיים עם העובדים מה שיכול להפוך אותם לא רק לעובדים טובים יותר, אלא גם למנהלים טובים יותר. הסדנאות יכולות לעזור למנהלים לרכוש כלים חדשים, להתמודד עם אתגרים ניהוליים ולצמוח אישית ומקצועית. בנוסף, הסדנה מאפשרת למנהל להרגיש תחושת שייכות, הוא מבין שהארגון משקיע בו וזה מחזק אותו ואת ה"שורשים" שלו בארגון ולכן הסיכוי שיעזוב יקטן, כך מדובר למעשה בסוג של שימור עובדים.

מהי סדנת פיתוח מנהלים בכירים?

סדנת פיתוח מנהלים בכירים היא סדנה שמטרתה לסייע למנהלים בכירים לפתח את הכישורים שלהם ולשפר את יכולותיהם בעבודה עצמית מול העובדים שהם ממומנים עליהם. המנהל הבכיר יכול להיות מנהל מחלקה שמתחתיו יש מנהלים זוטרים ומתחתיהם יש עובדים שאינם מנהלים. משמע, פיתוח של מנהל בכיר תורם לכל מי שמתחתיו, ובחברות גדולות לפעמים מדובר בסדר גודל של מאות ואלפי אנשים. וכן, גם המנכ"ל הוא מנהל מכיר, אז ניתן מפה לגזור למטה את כמות האנשים שפיתוח מנכ"ל יכול להשפיע עליהם. הסדנאות נערכות בדרך כלל בידי מומחים בתחום הניהול שמגיעים עם ניסיון בניהול או מנכ"לות חברות וארגונים גדולים. הם יודעים מה נדרש מהם ומה צריך בשביל להשתפר ולשפר את המשתתפים בסדנה. סדנת פיתוח מנהלים בכירים כוללות מגוון רחב של נושאים, כגון:

  •  ניהול אסטרטגי
  •  ניהול משאבים
  •  ניהול פרויקטים
  •  ניהול סיכונים
  •  ניהול משברים
  •  ניהול צוותים

סדנת פיתוח מנהלים בכירים יכולה להיות מותאמת לצרכי הארגון והמנהלים הבכירים המשתתפים בה. לדוגמה, ארגון יכול להציע סדנה ייעודית למנהלים בכירים שמתמודדים עם צמיחה מהירה, או סדנה ייעודית למנהלים בכירים שמתמודדים עם שינויים טכנולוגיים, או השיניים בשוק העבודה..

סדנת פיתוח מנהלים בכירים יכולה להיות דרך מצוינת למנהלים בכירים לשפר את כישוריהם ולשפר את יכולותיהם. הסדנאות יכולות לעזור למנהלים בכירים לרכוש כלים חדשים, להתמודד עם אתגרים ניהוליים ולצמוח אישית ומקצועית ואחרי הסדנה הם יסגלו את הערכים והשיטות שהם למדו בארגון ויתרמו לצמיחה רוחבית. הגאות מעלה את כל הספינות.

כיצד סדנת פיתוח מנהלים יכולה לסייע לכם בקריירה?

סדנת פיתוח מנהלים יכולה לסייע לכם בקריירה הבאה שלכם. הסדנה היא דרך מצוינת לשפר את הכישורים שלכם בנושאים אשר אתם מתקשים איתם. הסדנאות כוללות הדרכה ממוקדת, תרגילים מעשיים ועבודה אישית עם המדריכים או המנטורים המאפשרים לשאול שאלות, להתייעץ ועוד. הסדנאות יכולות להזניק את הקריירה שלכם כאשר הם מסייעות לכם לפתח את הכישורים הניהוליים שלכם, להבין איך מנהלים צריכים לנהל ולהרחיב את הידע בתחום הניהול, ליצור קשרים עם מנהלים אחרים אשר יכולים לסייע לכם גם אחרי הסדנה (נטוורקינג) ולשפר את הסיכויים שלכם להשיג קידום בקריירה.

להלן מספר דרכים שבהן סדנת פיתוח מנהלים יכולה לסייע לכם בקריירה:

  • שיפור הכישורים הניהוליים שלכם: סדנת פיתוח מנהלים יכולה לעזור לכם לפתח את הכישורים הניהוליים שלכם, כגון ניהול זמן, קבלת החלטות, תקשורת, מנהיגות ועוד. כישורים אלו חיוניים להצלחה בקריירה ניהולית והזנקה שלכם לתפקיד הבא.
  • הרחבת הידע שלכם בתחום הניהול: הסדנה יכולה לעזור לכם להרחיב את הידע שלכם בתחום הניהול. הסדנאות כוללות מגוון רחב של נושאים, כך שתוכלו ללמוד על כל מה שצריך לדעת כדי להיות מנהל מצליח כגון: ניהול מו"מ, יחסי עובד-מעביד, זכויות העובד, תקשורת בין אישית, אמפתיה ועוד.
  • יצירת קשרים עם מנהלים אחרים: סדנת פיתוח מנהלים היא הזדמנות מצוינת ליצור קשרים עם מנהלים אחרים. אתם יכולים ללמוד מהם, לשתף איתם חוויות ולקבל מהם תמיכה וייעוץ ואף עזרה בנושאים מורכבים במהלך הסדנה וגם אחריה. קשרים אלו יכולים להוות עבורכם נכס רב ערך בקריירה בחברה הנוכחית וגם בתפקיד הבא בחברה הבאה, כי למנהל המדריך אין מחויבות לחברה, אלא רק לכם.
  • השגת קידום בקריירה: סדנת פיתוח מנהלים יכולה לעזור לכם להשיג קידום בקריירה. כאשר אתם משתתפים בסדנה שנשלחתם אליה מטעם החברה, אתם מראים למנהלים שאתם מחוייבים כלפיהם וכלפי עצמכם להתפתחות אישית ומקצועית. התפתחות זאת יכולה לעזור לכם להתקדם בסולם הדרגות ולקבל את התפקיד הבא, הקידום הבא, או אפילו להוסיף כמה תנאים נחמדים ובונוסים לתפקיד הנוכחי. אתם מאותתים לחברה "אני השקעתי בכם, עכשיו תורכם". בנוסף, כפי שכבר הוזכר, מצד החברה, מדובר בכלי שימור חשוב מאוד שיכול אפילו להניא מנהל או מנהל בכיר מלעזוב את החברה. אם תשלחו אותו לסדנת פיתוח מנהלים, הוא ירגיש שהוא ערכי לחברה ועשוי לבחור להישאר בה ואף להפוך לשגריר שלה.

מהם האתגרים מבחינת החברה בסדנת פיתוח מנהלים?

סדנת פיתוח מנהלים היא דרך מצוינת לשפר את הכישורים והידע של המנהלים בארגון. עם זאת, ישנם מספר אתגרים שעל החברה להתמודד איתם כאשר היא מעבירה סדנת פיתוח מנהלים או שולחת את המנהלים והמנהלים הבכירים שלה לסדנה כזאת על חשבונה.

אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא למצוא את הזמן הנכון לסדנה. מנהלים ומנהלים בכירים עסוקים ועמוסים מאוד, ולכן חשוב למצוא זמן לסדנה למנהלים וסדנה למנהלים בכירים שמתאים לכולם ולא יפגע בעבודה השוטפת. זה אומר שעדיף לא לשלוח את המנהלים והמנהלים הבכירים לסדנה לפני השקה גדולה, אירוע גדולה, תערוכה וכו' צריך למצוא את הזמן המתאים ביותר לשלוח את המנהלים והמנהלים הבכירים לסדנה, זמן שיתאים גם להם, כי גם להם יכולים להיות אילוצים אישיים כמו אירועים, חופשות, לידות, מנוחה ועוד.

אתגר נוסף הוא למצוא מנחה בעל ניסיון וידע בתחום הספציפי שנרצה להעביר. המנחה או מנטור צריך להיות מסוגל להעביר את החומר בצורה מעניינת, מושכת ומקצועית וחשוב שהמשתתפים יצאו מהסדנה עם ערך כלשהו, אחרת חבל על הכס וההשקעה של כולם. בנוסף,המדריך צריך להיות מסוגל לענות על השאלות של המשתתפים, כלומר הוא צריך להיות מקצועי מספיק בתחומו כדי שלא "יתקילו" אותו, וגם אם כן, הוא ידע לחזור אליהם אם תשובה ולא יקפא. בקיצור, צריך מישהו עם ניסיון ושווה גם לבדוק מה אחרים אומרים עליו ברשתות מקצועיות כמו לינקדאין למשל.

אתגר נוסף הוא לקבל את המחויבות של המנהלים להשתתף בסדנה. המנהלים והמנהלים הבכירים צריכים להבין את היתרונות של הסדנה, וצריכים להיות מוכנים להשקיע את הזמן והמאמץ הנדרשים כדי להשתתף בה. לא מספיק רק לומר "אני מוכן", מדובר בהתחייבות וסדנאות פיתוח למנהלים שיכולים גם לקחת כמה חודשים עם מפגשים שבועיים, תלוי בסוג הסדנה והדרישה מהחברה.

למרות האתגרים, סדנת פיתוח מנהלים יכולה להיות השקעה מצוינת עבור החברה. הסדנה יכולה לעזור לשפר את היעילות של המנהלים, להגדיל את הרווחיות של החברה ולשפר את שביעות הרצון של העובדים. בנוסף מדובר בכלי שימור חשוב ומרכזי, כאשר מנהלים ומנהלים בכירים רואים שמשקיעים בהם הם יתנו בחזרה. 

אבל הסדנה דורשת מחויבות מכל אחד מהצדדים, לא מספיק רק לבוא ולהיות נוכחים, צריך גם לעשות את המטלות, לפעמים אפילו ינתנו שיעורי בית, ואם המנהל או המנהל הבכיר לא יבצע את הנדרש ממנו, הוא עשוי גם לפספס את מטרת הסדנה, גם לבזבז זמן וכסף לחברה, וגם לצאת מתוסכל ממנה כי הוא לא קיבל את מה שנאמר לו שהוא יקבל, למרות שזה באשמתו, זה לא משנה את התחושות שלו. מנהלים מתוסכלים יכולים גם להחליט שהחברה אשמה ולעזוב, אז חשוב לשים לב ולעקוב אחרי התקדמות של המנהלים בסדנה, אולי בתצורת מבחנים או מיילסטונס שניתנים למשתתפים, כדי להפיק את הערך המקסימלי.

סיכום

העולם משתנה במהירות, ועולם העבודה משתנה איתו. מנהלים ומנהלים בכירים צריכים להיות מסוגלים להתאים את עצמם לשינויים כדי להצליח. סדנת פיתוח מנהלים היא דרך מצוינת למנהלים ללמוד כישורים חדשים ולשפר את הכישורים הקיימים שלהם. הסדנאות כוללות מגוון רחב של נושאים, כגון ניהול זמן, קבלת החלטות, תקשורת, מנהיגות ועוד.

סדנאות פיתוח מנהלים יכולות להיות השקעה מצוינת עבור החברה. הסדנאות יכולות לעזור לשפר את היעילות של המנהלים, להגדיל את הרווחיות של החברה ולשפר את שביעות הרצון של העובדים והמנהלים. בנוסף, סדנאות פיתוח מנהלים יכולות להיות דרך מצוינת לשמר מנהלים טובים, כאשר הם רואים שהחברה משקיעה בהם, הם נוטים להיות יותר נאמנים לארגון ואף יכולים להפוך שגרירים שלו ולספר לכולם איזו חברה נהדרת כי היא משקיעה בהם.

למרות שיש גם אתגרים, סדנת פיתוח מנהלים יכולה להיות השקעה מצוינת עבור החברה, למידע נוסף וקביעת סדנת פיתוח מנהלים או סדנת פיתוח מנהלים בכירים בחברה או ארגון שלכם צרו איתנו קשר.