סדנת פיתוח מנהלי ביניים

סדנת פיתוח מנהלי ביניים היא תוכנית לימודים שנועדה לעזור למנהלי ביניים, שהם אל בדרג בכיר (C-Level) או זוטר, לפתח את הכישורים והידע הדרושים כדי להצליח בתפקידם. הסדנה מתמקדת בנושאים כמו ניהול זמן, ניהול פרויקטים, תקשורת, ניהול אנשים וקבלת החלטות. הסדנה כוללת מגוון רחב של פעילויות, כגון הרצאות, סדנאות, סימולציות ועבודה בצוותים.

הסדנה היא הזדמנות מצוינת למנהלי ביניים ללמוד ממנהלים מנוסים אחרים או מומחים בתחום ספציפי (כמו ניהול זמן, למשל), לשתף את הניסיון שלהם עם אחרים, לקבל משוב על העבודה שלהם וליישם את הדברים שהם למדו בשטח. הסדנה יכולה לעזור למנהלי ביניים לאפטם (Optimize) ולדייק את הכישורים והידע הנדרש להצלחתם בתפקיד, בקריירה, ובמקרים מסויימים לעזור לקדם את הארגון כולו.

 

סדנת פיתוח מנהלי ביניים

מה לומדים בסדנת פיתוח מנהלי ביניים?

סדנת פיתוח מנהלי ביניים יכולה להתמקד במספר נושאים, אך הנושאים המרכזיים הם כישורים (Skills) שיכולים לעזור בשוטף או באופן רוחבי למנהל הביניים ולארגון כולו הם:

  • ניהול זמן: ניהול זמן הוא אחד הכישורים החשובים ביותר למנהלי ביניים. הסדנה תעניק למשתתפים כלים ומיומנויות לניהול זמן בצורה יעילה ונכונה. ילמדו גם טיפים לחסוך בזמן, לייעל את הזמן בתוך יום עבודה, ולהימנע מדחיינות.
  • ניהול פרויקטים: ניהול פרויקטים הוא תחום מורכב הדורש מיומנויות רבות. הסדנה תעניק למשתתפים כלים ומיומנויות לניהול פרויקטים בצורה מוצלחת שמתאימה לצרכי הארגון.
  • יכולות תקשורת: תקשורת היא מיומנות חיונית לכל מנהל, זוטר או בכיר. הסדנה תעניק למשתתפים כלים ומיומנויות לתקשורת יעילה עם עובדים, לקוחות, בעלי מניות, משקיעים, וגורמים אחרים, כל מנהל לפי תחום האחריות שלו.
  • ניהול אנשים: ניהול אנשים הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר של כל מנהל, אך מצד שני ההון האנושי הוא הנכס הכי יקר שיש לארגון, כך שחשוב לטפח את התחום. הסדנה תעניק למשתתפים כלים ומיומנויות לניהול אנשים בצורה יעילה. נלמד על סוגים שונים של עובדים, איך פונים לכל סוג, מה עובדים אוהבים לשמוע, מה לא, ועוד.
  • קבלת החלטות: קבלת החלטות היא חלק בלתי נפרד מתפקידו של המנהל. הסדנה תעניק למשתתפים כלים ומיומנויות לקבלת החלטות בצורה יעילה שהולמת את האתגרים של הארגון. מתי הזמן לוותר, מתי צריך לדחוף קדימה, מה יהיה פיצ'ר ומה הוא showstopper. את כל אלו ניתן ללמוד בסדנה לקבל החלטות.

מהם היתרונות של סדנת פיתוח מנהלי ביניים?

אחרי שהכרנו מספר נושאים אשר יכולים להופיע בסדנת ניהול מנהלי ביניים, נבין קצת יותר את היתרונות של הסדנה. איך היא עוזרת למנהל הביניים, איך היא מסייעת לארגון, איך היא יכולה לסייע לאנשים שתחת מנהל הביניים, ועוד.

חשוב להבין, לא כל הסדנאות והנושאים הם זהים, והיתרנות שאתם חווים מהסדנה יכולים להשתנות מעט ממה שנציין, לכן חשוב לבחור את הסדנה המתאימה ביותר למנהלי הביניים שלכם ולארגון כדי להגיע לתוצאות מקסימליות.

להלן כמה מהיתרונות של סדנת פיתוח מנהלי ביניים:

שיתוף הניסיון עם אחרים: סדנת פיתוח מנהלי ביניים מספקת למשתתפים הזדמנות לשתף את הניסיון שלהם עם אחרים. השיתוף יכול לעזור למנהלי ביניים ללמוד מהניסיון של אחרים, ולקבל תובנות חדשות על איך להשתפר בתפקידם הנוכחי.

קבלת משוב על העבודה: סדנת פיתוח מנהלי ביניים מספקת למשתתפים הזדמנות לקבל משוב על העבודה שלהם ממנהלים מנוסים אחרים. השיתוף יכול לעזור למנהלי ביניים לזהות את נקודות החוזקה והחולשה שלהם, ולשפר את עבודתם בהתאם לפידבק ממנהלים אחרים בקבוצה או המדריכים.

קידום קריירה: סדנת פיתוח מנהלי ביניים יכולה לעזור למנהלי ביניים לקדם את הקריירה שלהם. הסדנה יכולה לעזור למנהלי ביניים לפתח את הכישורים והידע הדרושים להם כדי להתקדם בתפקידם, ולהיות מסוגלים לבקש ולקבל קידום לתפקידים בכירים יותר. ניתן לראות זאת גם ככלי שימור עבור מעסיקים.

שיפור הביטחון העצמי: סדנת פיתוח מנהלי ביניים יכולה לעזור למנהלי ביניים לשפר את הביטחון העצמי שלהם. הסדנה מאפשרות שיתוף והכוונת ידע מגורמים מקצועיים או מנהלים אחרים. השיתוף מתבצע בדרך כלל בפורום פומבי ומאפשר למנהלי ביניים להרגיש בטוחים יותר ביכולות שלהם וגם לעזור בדיבור מול קהל.

הרחבת הרשת המקצועית: סדנת פיתוח מנהלי ביניים יכולה לעזור למנהלי ביניים להרחיב את הרשת המקצועית שלהם (Networking). הסדנה מספקת למשתתפים הזדמנות להכיר מנהלי ביניים אחרים מתחומים שונים ולייצר קשרים חדשים היכולים לסייע בהתייעצות, עבודה שוטפת ואפילו הרצאות חיצוניות ושיתופי פעולה חדשים.

השגת מטרות: סדנת פיתוח מנהלי ביניים יכולה לעזור למנהלי ביניים להשיג את המטרות שלהם ולעמוד ביעדי ה-KPI. הסדנה תספק למשתתפים את הכלים והידע הדרושים כדי להבין את המטרות, לאפיין אותן, ולעמוד בהן, באופן אישי וקבוצתי עם חברי הארגון.

פיתוח הכישורים והידע הדרושים להם כדי להצליח בתפקידם: סדנת פיתוח מנהלי ביניים מספקת למשתתפים הזדמנות ללמוד ממנהלים מנוסים אחרים את עבודתם בארגונים אחרים ולקבל טיפים ודרכים לשפר את העבודה בארגון שלהם. בנוסף, מדריכים ואנשים מומחים מקצועיים בתוך הסדנה עצמה יכולים לעזור בסיוע בהצלחת התפקיד.

הרחבת הידע וההבנה של הענף: סדנת פיתוח מנהלי ביניים יכולה לעזור למנהלי ביניים להרחיב את הידע וההבנה שלהם בהענף או תעשייה בו הם פועלים. ניתן להתעדכן במגמות וטכנולוגיות חדשות דרך מנהלים אחרים ואנשי מקצוע בסדנה ולהעביר את הידע ולקבל החלטות טובות יותר עבור החברה בה הם נמצאים.

סדנת פיתוח למנהלי ביניים ככלי שימור

סדנת פיתוח למנהלי ביניים יכולה להוות כלי שימור יעיל שיכול לעזור לחברות לשמור ולשמר את הכישורים והידע של העובדים הטובים ביותר שלהן. הסדנאות מסייעות למנהלים לפתח את הכישורים והידע הנדרש לצורך הצלחה בתפקיד, והצלחת התפקיד וקידום המנהל יכול להוביל לעלייה במורל, מעורבות ופרודוקטיביות. סדנאות פיתוח יכולות גם לעזור למנהלים להרגיש מחוברים יותר לחברה ולמטרותיה, יכול להפחית את הסיכוי לנטישה עקב תחושה של כשלון או חוסר שייכות לארגון או למטרותיו.

מנהל ביניים אשר נשלח לסדנת פיתוח מבין שהוא חשוב לארגון, אחרת למה שישקיע בו? מה שיכול לסייע לתחושה האישית של ערך ולרמז למנהל שאין מה לחפש במקומות אחרים, כי הארגון רוצה אותו איתו.

ישנן סיבות רבות מדוע סדנת פיתוח למנהלי ביניים יכולה להיות כלי שימור יעיל כאשר סדנאות פיתוח יכולות לעזור למנהלים להרגיש מחוברים יותר לחברה ולמטרותיה. כאשר מנהלי ביניים מרגישים שהם חלק מחברה שמתחשבת בהם ובפיתוחם, הם נמצאים בסיכון נמוך יותר לעזוב אותה.

סדנאות פיתוח למנהלי ביניים יכולות לעזור למנהלים לבנות קשרים עם מנהלים אחרים בחברה. כאשר מנהלי ביניים בונים קשרים עם מנהלים אחרים, הם רואים תפקידים וסמכויות בחברות אחרות ויכולים לאמץ את הדברים החיוביים והרלוונטים לחברה עצמה ובכך להרגיש הם תורמים לה. בנוסף יצירת הקשרים יכולה להראות להם שהם נמצאים במקום טוב, עם של רשת של תמיכה בחברה.

סיכום

סדנת פיתוח למנהלי ביניים היא כלי פיתוח ושימור עבר הארגון. ניתן לפתח כישורים חדשים אצל מנהלי הביניים, לעזור להם ליצור וללמוד קשרים חזקים, מה שיכול לפתח את הפרודוקטיביות שלהם ואת תחושת השייכות. בנוסף מדובר בכלי שימור חזק אשר מאותת למנהל "אתה חשוב לנו", מה שעשוי למנוע ממנו לחפש תפקידים בחברות אחרות. למידע נוסף פנו אלינו.